Monday, March 17, 2008

Porto*

Serinlemeye başlamamış hava
Cadde geniş, boş, kaldırım geniş
Gerisindeki barların sandalyeleri
Gölgede, çoğu boş, birkaç şişe masalarda
Daha geride tepeler koyu yeşil
Gerimde kalmış beton iskele
Ağlarını toplayıp yanaşmış iki tekne
Yeşil-kırmızı bir sancak ikisinde de.

Sen, az ilerde, dar bir taşın üstünde
Oturmuşsun denize dönük, dizlerin bitişik
Bir yanın güneşte
Yüzünü yandan görebiliyorum
Dingin bir ifade, tanıyabildiğimce
Mutlusun, ellerin çenende bekliyorsun
Orada, ben güneşte kalan sırtım
Yarını olmayan bir sonsuzluk
Hissiyle, görüyorum güzelliğini
Neden bilmiyorum orada
Senden biraz geride
İskeleden az ötede.

Sonra dönüyorsun bana doğru
Kısık gözlerine gölge yapıp elini
Gülümsüyorsun belli belirsiz
Hiç acelen yokmuş gibi.

Güneş var,
Cadde geniş,
Ağlar toplu,
Serinlemeye başlamamış hava.


*Bu şiir Mahfil'in 6. sayısında yayımlanmıştır.

No comments:

100 Yıllık Bir Devrimin Anısına

Kuyan-Bulak Halı Dokuyucuları Lenin'i Onurlandırıyor Sık sık ve cömertçe onurlandırılır Yoldaş Lenin. Büstleri vardır ve ...